Константина Петкова е от хората, които наричаме истински съвременни будители. Завършила е оперно пеене и оперно-драматична режисура в академия „Санта Чечилия“, а в момента нейното име се свързва и с направения от нея артцентър в село Пчеларово, близо до град Добрич.
Там вече доста години се събира цветът на българската интелигенция. Историята на нейния живот е като сценарий на филм, който преминава между България, Италия и САЩ. Голямата си музикална кариера започва като солист в състава „Виртуозите на Рим“, с който концертира из цяла Европа. По-късно, докато е в Париж, тя получава покана да замине за САЩ.
Макар да се колебае дълго, в крайна сметка се възползва от предложението и се озовава американския град Блумингтън, където известно време преподава в местния университет. Скоро след това се мести в Ню Йорк, където започва да си сътрудничи с културния елит в града. Прави своя театрална трупа и започва да се развива като театрален режисьор. Дебютното ѝ представление в Ню Йорк „Самодиви, самовили“ е на български език, а в процеса на работа по текста тя си сътрудничи с големия наш писател Емилиян Станев.
След премиерата се запознава и с Христо Явашев – Кристо, с когото по-късно решават да направят още едно българско представление – „Нестинарки“. В разговора на водещата Ирина Вълчанова с Константина Петкова става ясно защо в крайна сметка това представление не се осъществява. Можете да научите още и за кариерата ѝ на актриса и работата и познанствата ѝ с личности като Федерико Фелини, Микеланджело Атониони и Милош Форман.
А в края на разговора – изключително интересна история за създаването на артцентъра в родното ѝ село Пчеларово, където Константина Петкова продължава завета на своя дядо.
Радио Христо Ботев;РодБГ